top of page

Kvindelige musikalske forbilleder


Jeg er så glad og begejstret over min ide, som jeg pludselig fik i dag, til en julegave til min datter Ida Marie på 7 år, som udviser alle tænkelige kreative lyster, men som jeg ikke helt synes, jeg lykkes med at dygtiggøre.

Hun skal have disse 20 kvindelige forbilleder på LP og en fin rød pladespiller i julegave fra sin far og sin farmor.

Jeg har det dårligt med, at hun bruger så uendelig meget tid på iPad'en, hvor hun time efter time ser dårlige dåseprogrammer produceret på samlebånd, med intriger, og hvor det gælder om, at blive berømt, uden nødvendigvis at kunne noget. Men måske er det bare mig, der er blevet gammel?

Jeg havde selv SÅ stor lykke af, at høre musik på mit værelse hjemme i landsbyen Heltborg i Thy fra jeg var 4 år gammel, og der på værelset blev mine drømme tændt. Ingen tvivl om det.

Tak til Anne Linnet, Anne Dorte Michelsen, Sanne Salomonsen, Elisabeth, Mathilde, Hanne Boel, Sissel, Dolly, Suzi, Whitney og alle I andre pragtfulde kvinder.

Ida Marie går på billedskole, har gået til dans, og jeg har tidligere foræret hende et keyboard. Det ville undre mig, om ikke hun rammer en scene nær dig om 10-20 år. - Nu får vi se.

Kommenter meget gerne mine tanker nedenfor.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Ingen tags endnu.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page